Oct 24, 2013

Entri 65 : Kucing

"Aduh,sempat ke tak?!" Nurindah cepat cepat menekan punat lif.Sekarang sudah 7.45 malam dan dia belum lagi solat Maghrib.

Sambil menunggu lif,dia perasan beberapa ekor kucing berlari menuju di balik satu tiang yang gelap.Terlihat satu jasad wanita berambut pendek berwarna oren,berseluar pendek dan berbaju biru ketat tanpa lengan sedang berdiri kemudian mencangkung.

"Melayu kah?Islam kah?" Nurindah memanjangkan leher cuba menjeling ke susuk tubuh yang berkulit sawo matang tersebut.Wanita itu di balik tiang, kelakuannya antara nampak dan tidak,meragukan."Apalah yang dibuat di tempat gelap tu?"

Beberapa ekor kucing datang lagi meluru laju ke arah belakang tiang tersebut.Ada yang berekor kontot, ada yang berkurap.

Saat Nurindah bermonolog seorang diri, kedengaran seperti beg plastik di buka.

"Nah, makanlah.Ini sahaja yang aku ada." Suara itu kedengaran halus di balik kegelapan tersebut, disahuti dengan ngiauan kucing.

Aduh...dia seksi, mungkin satu dunia tahu.Dia baik hati...Nurindah baru tahu.Allah lagi Maha Mengetahui.

Saat pintu lif terbuka,Nurindah masuk sambil memikirkan kisah di balik tiang yang gelap.

Ya Allah , kurniakan kami hati yang baik dan jauh dari buruk sangka.Ya Allah berilah hidayah kepada kami dan janganlah Engkau tarik kembali hidayah tersebut selepas Engkau memberikannya kepada kami.Amin.

No comments:

Post a Comment