Entri 0 : Dari hati

dari penulis

Hari ini saya nekad memilih entri-entri kegemaran saya.Susah rupanya.Mungkin saya perasan sendiri, tapi jujurnya saya merasakan semua entri-entri di blog ini dekat dengan hati.

taman tasik perdana, kuala lumpur

Betul, sangat dekat dihati ini.Saya mengenang kembali saat saya  menulisnya, ada ketika saya menangis dan ada ketikanya saya tersenyum sepanjang hari.Saya berkata kepada diri saya, saya tidak ada apa-apa untuk dikongsi untuk sekalian manusia dan saya berharap sekali penulisan ini sampai ke hati anda.

Tentulah saya mohon kebijaksanaan anda mengambil manis dari yang pahit.

Saya suka menulis dan selalu terlintas di hati saya, apa yang pembaca fikir apabila mereka membaca blog ini.Sedihkah mereka? Sukakah mereka?Apa yang mereka dapat?

Saya tidak tahu.Saya tidak hidup dalam dunia kalian sama bagaimana seperti kalian juga tidak hidup dalam dunia saya.Kita manusia hidup kelihatan bersama sama akan namun setiap kita bakal dihakimi tentang hidup yang kita lalui sendiri.

Akan tetapi saya tahu hidup saya, jadi saya menulisnya.Saya menulis kerana saya suka menulis, menulis tentang hidup saya atau membayangkan saya hidup di dunia kalian.

Saya sedaya upaya menggunakan pengetahuan bahasa saya yang cangkat ini.Saya letakkan nombor-nombor di setiap entri, fikirkan tajuk untuk setiap entri dan sesetengah tajuk mempunyai makna tersirat.Jika blog ini anak saya, mungkin padanya saya ini seorang ibu yang tegas.

Hari ni, bila saya menyelusuri entri entri ini , saya berkata kepada hati.

Jika aku mati, biarlah cerita di sini menjadi pengajaran.Tentang hidup yang ada suka dan duka.Biarlah blog ini menjadi seperti buku dan kenang-kenangan dariku yang pernah hidup dan ingin hidup.

Terima kasih sebanyak banyak nya buat kalian, kerana sudi mencicipkan masa membaca blog yang tak seberapa ini.

Salam sayang,
Nur

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *